حجامت اطفال و نوجوانان

 

 حجامت در اطفال و نوجوانان و حتي شير خواران هيچ گونه ضروري ندارد و طي بررسي هاي علمي ، حتي يک مورد عارضه منفي و آزار دهنده از سوي والدين کودک حجامت شده گزارش نگرديده است .
 شروع حجامت از چهار ماهگي مي باشد و هر شش ماه يکبار مي توان کودک را حجامت کرد (بهترين زمان حجامت اطفال ، بهار و پاييز مي باشد )
حجامت نوزادان و اطفال بسيارظريف و ملايم بوده و مقدار خون ريزي حدود?تا ? سي سي مي باشدوفقط چند خراش سطحي و يک ميليمتري روي پوست ايجاد ميگردد.
 تاثيرات مثبت حجامت در سلامت جسم و رفتارهاي کودک و نوجوان به قدري قابل توجه است که اغلب اوقات ، والدين کودک اصرار بر تکرار حجامت کودک و نوجوان خود دارند .
 حجامت اطفال فقط ? دقيقه طول مي کشد ! به دليل سادگي و سهولت کار ، اطفال به ندرت در طول حجامت گريه و بيقراري مي کنند!
 اکثر بيماريهاي پوستي کودکان و نوجوانان با حجامت مرتفع مي گردد.
 حجامت ضريب هوشي ، قدرت حافظه و توان يادگيري اطفال و نوجوانان را به شدت بالا مي برد .
حجامت خونسا زي بدن اطفال ونوجوانان را تحريک ميکند و درمان کم خوني است.
 کودکي که به طور منظم و اصولي حجامت مي شود ( به دليل تنظيم و تعادل خون که توسط حجامت ايجاد خواهد شد )ديگر نيازي به داروهاي شيميايي و مراجعات پزشکي نخواهد داشت و فراموش نکنيم که امام صادق (ع) فرمود : اثر حجامت براي بدن طفل مثل اثر هرس است بر روي درختان .
 حجامت نوجوانان ايجاد آرامش رواني و تعادل جسمي و عصبي طي بحرانهاي دوره بلوغ جنسي آنان ميگردد
( حجامت تمايلات نا مطلوب جنسي نوجوانان را تعديل مينمايد)
 آيا مي دانيد درمان زردي (يرقان ) نوزادان فقط يک حجامت سطحي و ساده مي باشد ( مقايسه کنيد با درمان مرسوم زردي که شامل بستري و تعويض خون و … مي باشد که بسيار پر هزينه و پر عارضه مي باشد .)
 حجامت در تنظيم و متعادل کردن قاعدگي دختران نوجوان و کاهش درد وناراحتي عادت ماهيانه بسيارمؤثراست.
 حجامت کودکان و نوجوانان موجب افزايش قدرت بدني،رشد بيشتر عضلات و افزايش کارآيي جسمي آنان در ورزش و بازي و فعاليت بدني مي گردد.
 آيا ميدانيد با حجامت کودک و نوجوان خود به يک وظيفه ديني و شرعي خود عمل کرده ايد ؟ ( حجامت کودک و نوجوان جزو دستورات و توصيه هاي پيامبر خدا و ائمه معصومين مي باشد .)
 آيا ميدانيد با حجامت فرزندانمان و نسل نوجوان و جوان در جهت احياي فرهنگ طب سنتي اصيل ايراني و طب طبيعي (به جاي طب شيميايي غرب که داراي عوارض جانبي متعدد بوده و در بسياري موارد به بن بست رسيده است ) گام برداشته ايم ؟
 در صورت مراعات تمهيدات خاص و به کار گيري روشهاي ويژه ، آثار خراش حجامت روي پوست اطفال باقي نمي ماند ( نزد پزشکا ني حجامت کودک را ا نجام دهيد که با ا ين تمهيدا ت وروشها آشنا باشند و تجربه کافي در مورد حجامت اطفال داشته باشند )
 بهتراست جهت آماده سازي ذهني کودک ونوجوانان براي حجامت قبل ازحجامت فوايد و آثار مثبت حجامت را براي او متذکر شده و جهت تشويق او اقدام به تهيه هدايا وحتي المقدور بر گزاري مراسم ويژه ( همانند جشن تولد )براي او بنماييم تاکودکانمان بفهمند و باور کنند که حجامت يک رفتار ارزشمند و پيام آور سلامت اوست …

 چرا حين تزريق واکسن به نوزادان و يا خوراندن داروهاي شيميايي (که تماماً داراي عوارض جانبي و مخرب مي باشند )به فرزند دلبندمان شک و ترديد نمي کنيم اما درباره حجامت کردن کودکمان (که دستور پيغمبر خداست وزمينه ساز سلامت و درمان بيماريهاي اطفال است وهيچگونه عارضه اي ندارد ) دچار شک وترديد و دودلي ميشويم ؟!
 طبق تحقيقات علمي کارشناسان و دانشمندان خارج کشور تمامي آنتي بيوتيکها (بدون استثناء ) زمينه ساز عقيمي و ناباروري کودکان و نوجوانان خواهد شد … طبق مدارک و مطالعات انجام شده ، حجامت توانايي باروري و تنظيم هورموني کودکان و نوجوانان را در آينده افزايش خواهد داد … به نظر شما به کار گيري کدام شيوه درماني مناسبتر است ؟!
 با انجام يک حجامت ساده آکنه (جوش صورت يا جوش بلوغ ) در دوره نوجواني ، به طرز معجزه آسايي ريشه کن ميگردد !
 و بالاخره با انجام حجامت منظم و اصولي ( طبق برنامه و تقويم زماني طب سنتي و طب اسلامي ) نوزادان واطفال و نوجوانان ، زمينه ساز سلامت و تکامل عقل و جسم آنان باشيد که علي (ع) (صاحب علم آسماني )فرمود :“حجامت سبب تقويت و فزوني عقل و سلامت و صحت جسم ميگردد .”
حجامت به تنهايي قادر به درمان حدود?? نوع بيماري (حتي برخي بيماريهاي لا علاج و صعب العلاج ) اطفال است. مانند لوزه، سينوزيت ،آسم و آلرژي،کم اشتهايي،شب ادراري،کوتاهي قد،جوش صورت و …
به اعتقاد عده اي از کارشناسان ، اصل حجامت فقط براي اطفال و نوجوانان طراحي شده است. بر حسب مطالعات و تجربيات مي توان گفت: اگر طبق تقويم طب اسلامي کودک و نوجوان به طور منظم و متوالي ( خواه بيمار باشند و خواه نباشند ) از بدو تولد تا سنين جواني حجامت شوند ، دچار هيچ بيماري جسمي و روحي قابل توجهي نخواهند شد وتا آخر عمر بنيه و سطح سلامت پايدار و در حد عالي به آنها اهدا خواهد شد . محدوده زماني حجامت اطفال تقريباً هر شش ماه يکبار است .
تأثير مثبت حجامت روي اطفال و نوجوانان به حدي عميق و عجيب و فراگير است که پس از حجامت يکي از کودکان خانواده ، والدين تشويق ميشوند کودکان ديگر خود را براي حجامت آماده سازند و تمام اقوام و دوستان و آشنايان خود را نيز به اين امر تشويق و ترغيب کنند .
امام صادق (ع) فرمود : ((حجامت براي طفل همانند حرس است براي درخت )) و با توجه به علم آسماني ايشان به خوبي مي توان درک کرد که جايگاه حجامت در بالندگي و تکامل جسمي و رواني کودک و نوجوان چه مقدار است .

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط سید محمد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 414
بازدید هفته : 801
بازدید ماه : 801
بازدید کل : 111779
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)